A 2020 év végi ünnepi időszakban rekordszintet ért el az online kereskedelem, és a következő évtizedben a csomagküldő szolgáltatások 80%-os bővülésére számíthatunk.
A Prologis ipari és logisztikai ingatlanvállalat egy friss kutatás alapján felhívja a figyelmet arra, hogy az online vásárlás a hagyományos kereskedelemhez képest átlag 36 %-al alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátással jár.
Az e-kereskedelemben a legnagyobb kibocsátás a csomagoláshoz kapcsolódik.
Az online kereskedelemnek a csomagoláshoz kapcsolódó kibocsátása a hagyományos kereskedeleménél átlagosan kb. 6-szor magasabb, ami elsősorban a kartondobozok alkalmazásából és a tárgyak egyenkénti becsomagolásából adódik.
A kutatásban az is olvasható, hogy ez e-kereskedelem területén alkalmazott fejlesztések – ugyanakkor erősítik az online kereskedelem környezetbarát voltát.
Hogyan járulnak ehhez hozzá az okosépületek?
Az elektromos szállítójárművek, a mesterséges intelligencia (MI) fejlődése, valamint az okosépületek térhódítása révén még inkább hozzátudnak járulni a kereskedelem fenntarthatóbb működtetéséhez. A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése oly módon valósítható meg, hogy a fenti csúcstechnológiák mindennapos alkalmazásával a fogyasztók, a kereskedők, valamint az ingatlanbefektetők még jobban összehangolják tevékenységeiket.
Amennyiben kíváncsi vagyok a kutatás további részleteire, akkor kattints ide: Az MIT Real Estate Innovation Lab által végzett kutatás adatai.